Sign In

Sign In

    1. Created 15 September 2025

    CSHOT

    Siec tworzona z pasja, prężnie rozwijajacą się. Posiadamy serwery CS 1.6. Każdy znajdzie u nas coś dla siebie. Profesjonalne podejście administracji jak i adminów tworzy wspaniałą atmosferę na sieci. Jeśli masz

    1. Created 15 September 2025

    CSHOT

    Siec tworzona z pasja, prężnie rozwijajacą się. Posiadamy serwery CS GO. Każdy znajdzie u nas coś dla siebie. Profesjonalne podejście administracji jak i adminów tworzy wspaniałą atmosferę na sieci. Jeśli masz c

Partners

Awatar autora

Model Placer

Created Today  in PLUGINY  by Poster
[TITLE] Model Placer
[URL] https://amxx.pl/topic/29857-model-placer/


Model Placer
v0.2

Plugin pozwala ustawić w wybranym miejscu mapy model. Jego pozycję i kąt można
zapisać w pliku, wtedy przy ładowaniu mapy zostanie on odtworzony. Obsługiwany
za pomocą menu. Pozwala tworzyć, usuwać, przestawiać i obracać model wraz z
bryłą (która pokrywa się z modelem, gdy kąt jest wielokrotnością 90 lub
zerem).

Komendy



mplacer

* otwiera menu główne

Dopóki nie wybierzesz modelu opcja Postaw jest niedostępna
![Dołączona
grafika](http://amxx.pl/uploads/images/amxx.pl-12...-U2873.jpg)
naciśnij 2 a pojawi się menu
![Dołączona
grafika](http://amxx.pl/uploads/images/amxx.pl-12...-U2873.jpg)
teraz możesz postawić model na mapie
![Dołączona
grafika](http://amxx.pl/uploads/images/amxx.pl-12...-U2873.jpg)

Są też opcje Zapisu, Czyszczenia i Załadowania ustawień z pliku.




medit

* otwiera menu edycji modelu

![Dołączona
grafika](http://amxx.pl/uploads/images/amxx.pl-12...-U2873.jpg)
To menu otwiera się także po utworzeniu modelu. Zawiera wszystkie dostępne
opcje modyfikacji bytu. Opcja nr 1 służy do zmiany edytowanego bytu na wybrany
celownikiem. Wszystkie modele na czas otwarcia menu stają się nieprzenikalne.
Aby przywrócić im przypisany stan, należy zakończyć sesję (9).

Standardowe opcje Obrotu (4,5,6) używają 90stopniowych kroków. Dla większej
kontroli kąta jest menu Zaawansowane obracanie (8).
![Dołączona
grafika](http://amxx.pl/uploads/images/amxx.pl-12...-U2873.jpg)
Tu skok jest o wiele mniejszy.

od 0.2
Ustawienia dla pojedynczego bytu!



mparam

* otwiera menu ustwień wybranego modelu


po wybraniu opcji możemy otrzymać menu możliwych wartości lub miejsce do
wpisania własnych

wpisywanie danych należy dostosować do typu
Float: - liczba rzeczywista, należy pamiętać o .0 dla liczb całkowitych np.
20.0
Int: - liczba całkowita



Konfiguracja
Menu zarządza bytami na mapach, ale dostępne modele należy podać ręcznie w
pliku configs/models.vdf (otwórz Notatnikiem)

Plik ma strukturę drzewiastą, 2 wymagane parametry to model i saveid.
Model to plik .mdl, a saveid to pojedynczy i unikatowy znak identyfikujący
model. 2 różne modele nie powinny mieć tego samego znaku saveid.



"Models"
{
"Drzewo"
{
"model" "models/bigtree.mdl"
"saveid" "a"
}
}



istnieją też opcjonalne parametry:

> "entity" "klasa"

klasa bytu, np. info_target, func_breakable


> "solid" "SOLID_*"

typ przenikalności
SOLID_NOT - przenikalny
SOLID_BBOX - można po nim chodzić




"bound_mins"
{
"X" "-21.0"
"Y" "-17.8"
"Z" "-27.7"
}
"bound_maxs"
{
"X" "21.0"
"Y" "17.8"
"Z" "27.7"
}


rozmiar bytu, bardzo istotne przy typach solidnych, np. SOLID_BBOX, przy
innych mniej

od 0.2

> "takedamage" "0.0"

> "takedamage" "1.0"

> "takedamage" "2.0"

czy byt jest zniszczalny (0.0 nie jest 1.0 lub 2.0 jest)


> "health" "100.0"

ilość zdrowia bytu



Przykładowy plik models.vdf w załączniku.

Cvary



amx_mplacer_frame 1

* pokazuje (1) lub nie (0) ramkę wybranego obiektu



amx_mplacer_recreate 0

* określa czy przywracać zniszczone modele na początku każdej rundy (domyślnie wyłączone)



Instalacja
Plugin używa modułu [VDF](https://forums.alliedmods.net/showthread.php?t=51662
"Zewnętrzny odnośnik"), kopia w załączniku. Plik .dll lub .so do modules/ a w
configs/modules.ini należy dopisać vdf pod sqlite

sma skompilować i do plugins/

stworzyć folder configs/ModelPlacer/ i nadać chmod 777



Import z GHW_Entspawner
załącznik ModelList.rar, prowizoryczny program do konwersji plików
GHW_entspawner_refferences.ini i GHW_entspawner.ini do plików Model Placer`a

oba pliki należy umieścić w Release/ i uruchomić ModelList.exe (pomiędzy 2
użyciami należy usunąć folder ModelPlacer, bo program go nie czyści)




Credits
Necro - przesuwanie modelu pochodzi wprost z BlockMaker`a
Miczu - za zrobienie m_eel
[Image: smile.gif] tworzenie
ramek pochodzi wprost z tego pluginu
Dariusz Sawicki - [wykład o przekształceniach
geometrycznych](http://wazniak.mimuw.edu.pl/index.php?ti...ometryczne
"Zewnętrzny odnośnik")
honeyowsky - pomoc w testach
Załączone pliki

* [url=https://amxx.pl/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=7016 "Pobierz załącznik"][Image: rar.gif][/url] [url=https://amxx.pl/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=7016 "Pobierz załącznik"]**ModelLists.rar**[/url] **328,52 KB** 597 Ilość pobrań

* [url=https://amxx.pl/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=7018 "Pobierz załącznik"][Image: zip.gif][/url] [url=https://amxx.pl/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=7018 "Pobierz załącznik"]**vdf_amxx_1.05a_release.zip**[/url] **56,35 KB** 615 Ilość pobrań

* [url=https://amxx.pl/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=7120 "Pobierz załącznik"][Image: rar.gif][/url] [url=https://amxx.pl/index.php?app=core&module=attach&section=attach&attach_id=7120 "Pobierz załącznik"]**modelplacer.rar**[/url] **48,12 KB** 637 Ilość pobrań







Załączniki:
ModelLists.rar
modelplacer.rar
vdf_amxx_1.05a_release.zip